هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی ویژه شرق و جنوب شرق استان و هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی و زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از فردا  ۲۰ مرداماه، شدت وزش باد در نیمه شرقی و جنوب شرق استان موجب طوفان گردوخاک همراه با بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید در این نواحی از استان خراسان رضوی خواهد شد. لذا هشدار با سطح نارنجی ویژه نیمه شرقی و جنوب شرق استان صادر می‌شود.

این سامانه جوی با افزایش شدت وزش باد، طوفان گردوخاک، احتمال بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید که از فردا تا پایان روز دوشنبه ادامه دارد، همراه خواهد بود.

منطقه اثر شامل شهرستانها و توابع سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، خواف، باخرز، تایباد، نواحی شرقی شهرستانهای گناباد و کلات و با شدت کمتر در شهرستانها و سایر نقاط نیمه جنوبی استان است.

بر اثر این مخاطره احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان و اختلال در سیستم حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید خواهد بود.

توصیه شده است: تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی خودداری شود.

همچنین براساس هشدار سطح  زرد، طبق تحلیل مدلهای هواشناسی از فردا بعدازظهر جهت جریانات باعث انتقال ذرات گردوغبار از نواحی شرقی و جنوب شرق استان به سایر نقاط بویژه نواحی مرکزی و مشهد مقدس خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا و میدان دید کاهش یابد

این سامانه جوی با انتقال ذرات گردوغبار از نواحی شرقی و جنوب شرق استان به سایر نقاط بویژه نواحی مرکزی، غربی و مشهد مقدس که از فردا تا پایان دوشنبه است، همراه خواهد بود.

منطقه اثر نیز غالب نقاط استان بویژه نواحی مرکزی بویژه مشهد پیش بینی شده است.

براساس این مخاطره، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید را شاهد خواهیم بود که توصیه شده است تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    باین آلودگی وگرد وغبار وخاک همراه گرمای ۴۰ درجه چرا مراکز آموزشی وادارات رو تعطیل نمیکنید؟! به فکر سلامتی مردم هم باشید لطفا